BIST 100
10.225,48 -1,28%
DOLAR
40,2176 0,09%
EURO
46,9727 0,25%
GRAM ALTIN
4.331,02 0,28%
FAİZ
41,11 0,88%
GÜMÜŞ GRAM
49,38 0,18%
BITCOIN
116.942,00 -2,71%
GBP/TRY
54,0645 0,23%
EUR/USD
1,1670 0,05%
BRENT
69,40 0,27%
ÇEYREK ALTIN
7.081,22 0,28%
Ankara Açık
Ankara hava durumu
30 °
  • ANASAYFA
  • Güncel
  • Rötar yapan hava yolu şirketleri yolcularına tazminat ödeyecek

Rötar yapan hava yolu şirketleri yolcularına tazminat ödeyecek

abdulkadir-uraloglu-2.jpg
Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’te yapılan değişiklik 10 Aralık 2024 tarihli Resmi Gazete’de yayımlandı. Yönetmelikte yapılan düzenleme kapsamında rötar yapan hava yolu şirketleri yolcularına tazminat ödeyecek.
 
Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’te yapılan değişiklik 10 Aralık 2024 tarihli Resmi Gazete’de yayımlandı. Havayolu şirketlerinin operasyonel planlamalarını iyileştirmesi ve uzun süreli gecikmelerin önlenmesi amacıyla yapılan yeni düzenlemeyle, 3 saat ve üzeri gecikme durumlarında yolculara tazminat ödenecek. 10 Aralık 2024 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanan düzenleme ile yolcu hakları güçlenecek. 
 
Uluslararası Standartlarla Uyum Sağlandı
 
Türk hava yolu şirketlerinin, Avrupa Birliği (AB) Yolcu Hakları Tüzüğü kapsamında AB çıkışlı ya da AB varışlı uçuşlarda yabancı yolculara tazminat ödenirken Türk vatandaşlarına bu ödeme yapılmıyordu. Yeni düzenlemeyle bu farklılık ortadan kaldırıldı ve uluslararası standartlara uyum sağlandı.
 
3 Saat ve Üzeri Gecikmede Tazminat Hakkı
 
Düzenleme ile daha önce sadece uçuş iptali durumunda tazminat ödenirken, yeni düzenleme ile uçuşların 3 saat ve üzeri gecikmelerinde de yolculara tazminat hakkı getirildi. Bu kapsamda iç hat uçuşlarında 100 avro, dış hat uçuşlarında ise mesafeye göre 250 ile 600 avro arasında tazminat ödenecek. Tazminat tutarlarının Türk Lirası karşılığı, ödeme günündeki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden hesaplanacak.
 
Yolcu Hakları Güçlendirildi
 
Düzenleme hakkında açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yolcu haklarının güçlendirilmesi, havayolu şirketlerinin operasyonel planlamalarını iyileştirmesi ve uzun süreli gecikmelerin önlenmesi hedeflendiğini belirtti. Bakan Uraloğlu, "Söz konusu düzenlemeyi, hava yolu işletmelerinin uyum sağlamasını kolaylaştırmak amacıyla operasyonların daha az yoğun olduğu kış döneminde hayata geçirdik. Yaz döneminde olumlu etkilerinin görülmesi bekliyoruz." dedi.

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?